Something Special here...

Related Posts with Thumbnails

Wednesday, December 30, 2009

Kau yang bernama Seri....

Menerima panggilan telephone daripada seorang teman lama yang telah lebih 20 tahun tak jumpa. Rupanya dia dah lama memerhati aku dari jauh tapi takut nak tegur takut salah orang katanya "takkanlah muda sangat Nora ni ye ke"!...kah kah...bahagianya aku!. 'Mana U dapat no. phone I ni'? "haa... itu rahsia tak boleh beri tahu"! katanya. Bila dia call dan suruh aku teka siapa dia, puaslah aku nak mengingatkannya dan bila dia sebut satu peristiwa yang tak boleh di lupakan...lantas aku terjerit! oh 'kau yang bernama Seri'. Seri pernah rapat dengan aku suatu masa dulu dan banyaklah perkara yang kami kongsi bersama dari hubungannya dengan seorang menteri (tapi sekarang dah jadi mantan)yang tak kesampaian hinggalah perselisihan faham dengan kedua ibubapanya. Semua itu telah menjadi lipatan sejarah dan dia sekarang bahagia bersama suami dan 4 orang anaknya.
"Aku kahwin dengan orang biasa aje..bukan VIP" katanya. 'Oklah tu Seri kau pun dah kahwin maknanya dah ada title Puan tambah dengan nama Seri dah jadi Puan Sri, VIP lah tu betul tak'!...kami sama-sama ketawa. Kata aku kita semua VIP kenapa kita nak kategorikan manusia mana yang lebih penting mana yang tidak, kerana itu bukan urusan kita tapi urusanNya. Kita semua sama di sisi Allah yang membezakan kita hanya keimanan dan ketakwaan kita padaNya.
"U kahwin dengan Dato mana? I rasa muka husband U tu familiar sangat! my hubby cakap macam muka orang politik, entah-entah YB kot, ADUN mana ye?"...tanyanya, 'haahaa yelah tu! ADUN kawasan Bilik!'...kataku, "Bilik? kat mana tu?" 'bilik tidur I lah kahkah...My hubby Businessman!'.
Perbualan kami di akhiri dengan janji nak lepak sama-sama kat Curve tempat aku selalu lepak dengan kawan-kawan, rupanya dia pun selalu lepak kat sana tapi tak pernah pulak terserempak.

No comments: