Something Special here...

Related Posts with Thumbnails

Wednesday, October 27, 2010

Aku hanya mahu menjadi diriku semula

Aku merasa seperti kehilangan sesuatu dari dalam diriku...
Aku merasa seperti sesuatu telah pergi meninggalkan diriku...
apa yang hilang?
apa yang telah pergi?
ketenangan, keyakinan, ketulusan atau keimanan!
atau semua itu telah pergi dari dalam hidupku.
Apa yang telah aku lakukan sehingga semua ini lintang pukang lari meninggalkan aku...
hidup yang terlalu berlibur menjadikan imanku lebur...
hidup yang terlalu dimanja membuatkan aku jadi lupa...
hidup yang terlalu selesa menyebabkan aku kealpaan...
Ya Allah bantulah aku agar tidak sesat di jalanMU
Ya Allah bimbinglah aku agar dapat mengenalMU
Ya Allah ingatkan aku agar tidak terus dalam kealpaanku
Ya Allah tunjukkan aku jalan kebenaranMu agar aku tidak sesat dalam mengenalMu
Terlalu banyak kekurangan, terlalu banyak kepura-puraan,
terlalu jauhku berjalan, terlalu lelah kumerasakan...
Ya Allah kurniakanlah aku ketenangan...
Ya Allah kurniakanlah aku keyakinan...
Ya Allah kurniakanlah aku ketulusan...
Ya Allah kurniakanlah aku keimanan...
Ya Allah kurniakanlah aku keberkatan serta kesejahteraan hidup di dunia dan di akhirat.
Aku hanya mahu menjadi diriku semula dan menjadi lebih baik dari yang dulu.
AMIN YA ALLAH...AMIN YA RAHMAN...

No comments: