Something Special here...

Related Posts with Thumbnails

Friday, July 2, 2010

SEBUAH BUKU TENTANG CINTA DAN PERKAHWINAN.

"If You want to read about love and marriage, you have got to buy two separate books"
by Alan King


(Jika anda ingin membaca tentang cinta dan perkahwinan, anda harus membeli dua buku berasingan) 

Mengapa kisah tentang cinta dan perkahwinan harus dipisahkan di dalam dua buah buku yang berbeza?

Di dalam kisah cinta yang bahagia harus ada penyatuan dua insan yang dinamakan perkahwinan. Bagaimana mahu mentafsirkan cinta dua insan tanpa ikatan?  

Perkahwinan adalah satu ikatan mulia dua insan bersaksikan janji dengan Yang Esa, itulah yang membezakan kita dengan insan yang membuat ungkapan ini Alan King kerana dia tidak perlu bersaksikan janjinya dengan Yang Esa.

Bagi orang-orang seperti mereka ini, perkahwinan adalah penamat kisah cinta mereka, umpama tersedar dari sebuah mimpi indah dan yang datang selepas itu adalah sebuah igauan ngeri. Begitulah kebanyakan daripada mereka mentafsirkan ikatan sebuah perkahwinan.


Sebuah perkahwinan memerlukan cinta untuk ianya sentiasa hidup mekar hingga akhir hayat. Taj Mahal tidak akan terbina dan menjadi salah satu benda ajaib di dunia, tanpa rasa cinta yang teramat dalam dari seorang suami terhadap isterinya.


Jadi jika anda ingin membaca tentang cinta dan perkahwinan, carilah sebuah buku yang ada mengabungkan kedua-duanya sekali. Kisah tentang cinta dan perkahwinan harus bersatu di dalam sebuah buku yang bagus.


2 comments:

Unknown said...

Sayang, TQ!....i don't know what i've 2 say about this!... u know better than me.

Gulam Mokhtar said...

Shaz, NZ sudah start dgn tutorial dia tu! Read & translate in your life ok! hehehe...
TQ NZ..i pun nak belajar dr u juga ni!